NewsHistoryTravelsLinks
Nov 2010March 2011Nov 2011March 2012Oct 2012Feb 2013June 2013Sep 2013Nov 2013Feb 2014Oct 2014Feb 2015Apr 2016Sep 2016Feb 2017Aug 2017Sep 2017March 2018July 2018Sep 2018March 2019Oct 2019Nov 2021March 2022Oct 2022March 2023Sep 2023

Oktober 2012

Our balcony was facing the ThamesTack vare vårt favoritfan Dave uteblev bråket med taxiförarna den här gången. Så enkelt att bara kliva på bussen och stiga av 100 meter från hotellet. Inside information gör oss från och med nu till buss 71-resenärer, både från och till Heathrow.

The Bells på fredagskvällen var precis vad vi hoppats på. Lite name dropping till tidigare besökare: Brendon och Frances var där, liksom Peter och Mikki. Phil och Allison och den nya bekantskapen Stuart (fantastiskt trevlig kille som dök upp på matchen dagen efter, kanske den enda riktiga Swan-supportern på The Bells. Dessutom höll han på ett Premier League lag som står presidentens hjärta nära). Jamie och Abigail var tyvärr på Jersey den här helgen. Värden Ray släppte oss inte många decimeter in i puben innan vi hade en ale, on the house, i handen. Vi representerade förstås med den värdighet som anstår styrelsemedlemmar i föreningen och undvek The George på hemvägen.

The totempole in Victoria WatersLördag förmiddag promenerade vi i en fantastisk park, Victoria Waters, som på något sätt hör ihop med Windsor Castle, innan vi tog oss till The Wheatsheaf and Pigeon, ett stenkast från arenan. För matchreferat med kringprat, hänvisar jag till krönikan från ”Oct 15”, under Nyheter, eftersom jag vikarierade för vår Staines Man. Dick Watmore, +700 gamesEtt par extra episoder kan jag väl fylla på med. Vi träffade i finrummet i halvtid Dick Watmore, som gjort fler än 700 matcher för klubben. ”He still brings his shoes to every game” fick vi höra  :-). Dessutom fick Göran R. lov av serverings-allt-i-allot Hilary att ta ett kort på henne, något som tydligen aldrig hänt förut. Vår webmaster har hand med sånt minsann!

På kvällen efter matchen, fick puben vi ratade dagen innan ett besök. Gott lokalproducerat öl och ett jäkla liv, är vad man kan få där. Bosses kompis Wally var på plats och frågade efter honom och Dave var också där, som alltid efter matcherna.

Beautiful - isn't it?Efter att ännu en gång ha beundrat de morgontidiga ungdomarna i Staines Boat Club från fönstret i frukostmatsalen, tog vi 71:an till flygplatsen på söndag morgon, mer än nöjda med ännu ett fantastiskt besök. Vi tas emot som kära vänner, både på the Bells och på Wheatsheaf Park. Steve, en av killarna i klubben skrev i ett mail veckan efter matchen: Keep up the good work, it is a great advert for the club and our town.

Staines FC coming forward!

Copyright(c) 2012 Swedish Massive. All rights reserved.